HTML

Meiner Meinung nach

Friss topikok

  • ferusz: ja amelyik szalad az lesz az, de sztem magadtoktol is rajottetek volna (2009.11.19. 14:12) 200911. 19.
  • P.Gáspár: Ferusz, erről eszembe jut a szar vicc, amerikai a magyar piacon. Rámutat a barackra, mi ez? Barack... (2009.10.23. 01:51) Ez az amaz
  • ferusz: Koszonom, valoban nagyszeru itt minden nap, bar eleg nehez napok vannak elottem es mogottem, mivel... (2009.09.28. 15:35) 2009.09.17.
  • ferusz: Koszonom szepen, Gaspar! Miota kijottem nem is ovastam kurucot:) (2009.09.09. 11:15) Angol
  • ferusz: Valoszinu aki lovoldozi a ciganyokat az lovoldozne a negerekre is, szoval az rasszista. De ez nem ... (2009.09.07. 16:41) 100 millió

Linkblog

2009.12.07. 16:12 ferusz

Szeressetek es ertekeljetek a MAV-ot! - Lengyel uti elmenyek

2009.12.05. Kamtan-expressz (Kiev - Berlin), este 11 korul

Ramjott az irhatnek, igy hat eletemben eloszor mintegy naploszeruen papirra vetem elobb gondolataimat, es majd csak kesobb potyogom be oket szamitogepbe, legalabbis ugy erzem, hogy friss elmenyeimet most kell, hogy leirjam, kesobb mar nem emlekeznek ennyire reszletesen mindenre valoszinuleg.

Egy ukran halokocsiban vagyok valahol Lublin es Varso kozott. Eredetileg is igy teveztem, hogy ezzel a vonattal fogok utazni, a vartnal azert megis kicsit kalandosabb volt idekerulnom. Sok lengyelorszagi vonatozas utan azt tudom mondani, hogy a MAV egy igen jo tarsasag, jol mukodik, es kifogastalan a menetrendje! NEM VICCELEK! A lengyel vasut katasztrofalis! Peldaul Szegedrol Pestre reggel 4tol ete 7ig orankent megy vonat. Kraków es Łódż (Lengyelorszag 2. es 3. legnagyobb varosa, mindketto 750res, kb 250km-re egymastol) kozott van napi ketto, persze totalisan tele. Mult hetvegen meg a hegyekbe mentunk kirandulni, es nagyjabol 120km-es utat sikerult megtenni 5 ora alatt. Normalis esetben is harom es fel lett volna, de Krakkotol mintegy 10kmre, hal Istennek lerohadt a mozdonyunk, es masfel orat kellett varnunk a kovetkezore. Kenyelmetlenek, koszosak, ritkan jarnak, tele vannak. De visza mostani utamhoz: pentek delutan indultam Krakkobol Zamośćba meglatogatni egy ismerosomet. Mivel Zamośćba vonattal teljesen lehetetlen eljutni, mikrobusszal mentem. Otthon ilyen szerintem egyeltalan nincs, de itt magancegek mikrobuszaival sokkal konnyebben el lehet jutni barhova, mint mondjuk az itteni volan nagybuszaival. Amit szinten nem tapasztaltam meg otthon: mikrobuszunk tele utassal megall egy benzinkutnal es tankol. De nem am mondjuk a 350kmes ut vegen, mert picit elszamolta magat a sofor, hanem mindjart fel ora utan...

Zamość szep kis varos Lublin es a lengyel hatar kozt feluton. Ismerosomtol nagyszeru idegenvezetest kaptam, oda-vissza tudja a varos tortenelmet. Tobbek kozott tole tudtam meg, hogy mi magyarok, miert hivjuk az olaszokat olaszoknak, a lengyeleket pedig lengyeleknek! Ami szamomra erdekes volt meg itt, hogy van egy par tomeder, es bonyolult vararok rendszer, de olyanok, hogy felernek kisebb folyomedrekkel, de viz nincs egyikben sem. Most. Nyaron van. Żabka szerint azert, hogy nehogy telen az allatok belefagyjanak. Na marmost, ha hol van viz, hol nincs, valoszinuleg az allatvilagot csak a madarak jelenthetik, azok meg nem olyan hulyek, legalabbis meg egy vizbe fagyott kacsat vagy siralyt sem lattam. De o ezt komoklyan gondolta, direkt ra is kerdeztem! Hat jobb toribol, mint bioszbol...

Zamosc mellett masik celom a hetvegen Toruńban is meglatogatni egy ismerosomet. Igy Zamośc utan Lublinba mentem, hogy onnan folytassam utam. Sok idom nem volt nezelodni, mindossze egy orat setalgattam az ovarosban. Erdekeset viszont lattam, mindjart ahogy leszalltam a buszrol ket uriember verekedett es teglaval dobalta egymast. Kierven a vasutallomasra penztarosneni kozolte, hogy most nem megy vonat Poznańba, illetve hogy igen, de arra itt meg nem lehet felszallni. De nekem meg muszaj volt, merthogy Lublinban se kutyam, se macskam, Toruńban meg holnap var Xenia.

Varsoba erven mozdonyt csereltunk igy elment a vilagitas, nem tudtam tovabb irni, folytatas:

2009. 12. 06. Poznań vasutallomas, reggel 6ora korul.

Igy hat aztan veszekedtem egy hangosat a nenivel. Lengyelul! Es erre egy picit buszke vagyok, ez volt eletem elso lengyel nyelvu veszekedese. E hangoskodas eredmenye, hogy miutan penztarosnenit mergesen otthagytam, odajott hozzam egy lengyel vasutas, aki azt mondta hogy segit feljutni a vonatra. Be is mutatott ket "gyanuskulseju" am jo lelku fiatalembernek, akik mint kiderult a vonat kalauzai lesznek Varsoig, igy hat Varsoig biztos volt az utam. A tobbi az ukran halokocsi kalauzon mult. Lengyel kalauzaim megigertek, hogy segitenek elintezni. Erre nagyon is szuksegem volt, mivel az ukranok csak ukranul meg oroszul beszeltek. Igy a lengyel tolmacsolt koztunk:

-Mennyit fizetsz, hogy poznanig gyere?
-20 złoty! - Kirohog.
-50 złoty - mondom.
-100- mondja.
- Sok, nincs annyim.
- 100, vagy leszallsz Varsoban.
- Leszallok - vagom ra hatarozottan.
- Biztos?
-Biztos!
- Na jo, adj otvenet es johetsz Poznanig.

Europa keleti fele. De ilyenkor hasznos a korrupcio. O is jol jart az 50 złotymmal ( mintegy 3500ft), nekem is volt hol aludnom az ejszaka, futes is volt, mindenkeppen jobban megerte, minthogy a varsoi allomason csoveljek reggelig. Reggel 4korul megerkeztunk Poznanba, tobb mint ket orat kell varnom a Toruni vonatig (mostmar csak felet), setalgattam egyet a varosban, nagyon szep, ide visszajovok meg az biztos. Vicces, hogy alig 12oraja erkeztem Lublinba es azota mar poznant is megneztem. Mar amennyire. Igaz ezek annyira nem is szerepeltek celjaim kozt. Nah megyek felszallok a Toruni vonatra es alszom tovabb.

Itthon, most:

csak szerettem volna, hala nehany felettebb vidam lanynak, nem tom mitol voltak ilyen boldogak hajnalban, ez teljesen lehetetlen volt. Ez utan sok erdekes nem nagyon tortent. Eredeti tervemnek megfeleloen megerkeztem Torunba, megneztem szep, sot gyonyoru!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://meinermeinungnach.blog.hu/api/trackback/id/tr601580638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása